Komatsu și topul utilajelor de construcții

piese schimb pentru utilaje Komastu

Pentru primele șase luni ale anului fiscal ce se sfârșește la 31 martie 2017, Komatsu a raportat o scădere a cifrei de afaceri cu aproximativ 10 la sută, comparativ cu perioada similară a anului trecut, conform site-ului oficial al producatorului de utilaje de construcții. Stafful de conducere al marii companii și-a liniștit însă acționarii printr-un comunicat de presă, explicându-le că acest lucru se datorează aprecierii yenului japonez față de dolarul american.

Mai mult, japonezii au trimis semnale liniștitoare pentru toți partenerii săi de afaceri, (inclusiv către fabricile producătoare de piese de schimb, o politețe titpic asiatică), distribuitori și de fapt tot ceea ce înseamnă colaborator de business. (Pe acest palier se situează și firma OEM Top Line Romania, cu sediul în Timișoara).

Explicația scăderii cifrei de afaceri a Komatsu este logică. Astfel, Tetsuji Ohashi, CEO Komatsu, a arătat cum în prima jumătate a anului fiscal 2016-2017, cifra de afaceri a producătorului de excavatoarele și buldozerele a fost de 796.1 milioane de dolari, comparativ cu 892.4 milioane în anul anterior. Doar că, în anul precedent un dolar american putea cumpăra cam 122 de yeni japonezi iar anul acesta „abia” 106.

Ca atare, politicii de investiții și bugetului general Komatsu nu i se vor aduce modificări, considerându-se că lucrurile sunt pe drumul cel bun. Adică, în viziunea japonezilor, politica lor este bună și nu trebuie schimbată. Excavatoarele, buldozerele și încărcătoarele frontale Komatsu se află de fapt de mai mulți ani într-un puternic proces de marketing DANTOTSU. Ce înseamnă DANTOTSU!? Este ceea ce japonezii numesc produse de calitate fără niciun dubiu, o listă de produse și piese care sunt fără îndoială cu mult peste cele ale concurenței.

Campania DANTOTSU este destinată atât utilajelor și agregatelor ansamblu, cât și pieselor de schimb supuse criteriilor de calitate Komatsu. Conceptul DANTOTSU, unde japonezii vor să-și ducă producția pe primul loc în Asia, a fost lansat în urmă cu câțiva ani și nu se limtează doar la utilajele de construcții și piesele de schimb aferente, ci are în vedere inclusiv resursele umane. În acest sens, japonezii au înființat un centru de dezvoltare și cercetare în cadrul companiei lor din Indonezia. Vizionați o pagină cu ceea ce consideră japonezii a fi produse de top Komatsu.

Hyundai vine tare din urmă

piese de schimb pentru excavatoare HyundaiJaponezii nu sunt nici pe departe singuri în Europa. O națiune rivală lor, respectiv coreenii de la Hyundai, încearcă să-și facă loc pe o piață ce până nu demult părea destinată celor de la Komatsu și Caterpillar. Astfel producția de industrie grea a coreenilor și-a făcut deja loc printr-un puternic HQ construit în Belgia. Acolo, în sediul în care au băgat deja vreo 30 de milioane de dolari numai în clădire, se află un imens depozit de piese de schimb și accesorii originale. Gata de a fi livrate direct sau prin distribuitori pe tot cuprinsul Europei.

Dacă luăm în considerare surse din Ziarul Financiar, cei de la Hyundai dețin deja o cotă de 11 la sută în România, în ceea ce privește atât produsele asamblate cât și piesele de schimb pentru utilaje de construcții.

www.cere.ro      Director Web SEO Romania   www.cere.ro  Anunturi Gratuite  Catalog gratuit firme si produse Romania