Epoca fierului deștept

Utilajul Caterpillar, o suma de piese ce se pot schimba

Trăim într-o lume care se îndreaptă vertiginos spre globalizare. Spre o lume în care interschimbabilitatea pieselor și angrenajelor este o realitate și nu o iluzie comunistă. Vă amintiți desigur marea problemă a producției socialiste, respectiv faptul că dacă luai o piesă de pe un utilaj și o montai pe altul, de același tip, existau mari șanse ca aceasta să nu se potrivească. Așadar îți trebuia o altă piesă, o piesă specială, doar pentru acel utilaj.

Spre deosebire, o componentă Mercedes se putea monta la orice alt Mercedes, nu existau probleme de incompatibilitate. Cam așa este și cu lumea pieselor de schimb, legătura ei cu globalizarea: ce e bun aici, trebuie să se potrivească și în Alaska sau Siberia.

Piesele de schimb și transporturile express

piese de schimb motoare dieselIndustria pieselor de schimb nu se va schimba în mod esențial, și nu asta-l îngrijorează probabil Zsolt Gogucz, directorul general Kefren Expres, într-o luare de poziție din cadrul Conferinței Anuale a Transportatorilor Express din Romania. Conferința, desfășurată luna trecută la Băile Felix, trata în principal problemele transportatorilor, dar tangențial au fost atinse și principalele aspecte ale distribuției de piese de schimb, atât de necesare în branșa celor care transportă marfă sau lucrează cu utilaje de construcții. Anunțul făcut de cei de la Renault că iau în calcul stoparea producției de motoare Diesel, aceasta datorită costurilor mari generate de producerea lor și a pieselor de schimb aferente, este însă unul care să neliniștească lumea mecanică, dacă se poate spune așa…

Informația despre oprirea de către Renault a producției motoarelor Diesel, apărută cu nu foarte mult timp înaintea conferinței amintite, a dat așadar fiori transportatorilor, dar problema nu este privită cu aceeași gravitate de toate segmentele din domeniul OEM. Cel puțin în viitorul imediat și mediu necesarul de piese de schimb va fi asigurat cu succes, s-a estimat de către participanții la conferință. Problema stopării producerii de motoare diesel va exista deocmadată la dealerii de utilaje noi.

După cum se vede, scandalul DieselGate are efecte în toată lumea producătorilor și nu a fost atins în mod exclusiv sau neapărat doar grupul Volkswagen.

Caterpillar dezvoltă utilajele autopilotate

O altă tendință a „modernismului mecanic” este cea legată de introducerea unor tehnologii capabile să elimine cât mai mult factorul uman din conducerea camioanelor și a utilajelor de construcție de toate genurile. Pași importanți și concreți în acest sens au fost făcuți de cei de la UBER, care prin achiziționarea firmei Otto au reușit deja să facă o primă livrare cu camioane pilotate de computere. Desigur, transportaul a fost unul banal, vreo 50.000 de doze de bere…

În cealaltă parte, aceea mai „murdară” și totuși mai solidă, respectiv a utilajelor de construcții, americanii de la Caterpillar lucrează la perfecționarea conceptului de buldozer autonom, adică un utilaj atât de complex încât îi poți da de lucru și, în timpul cât Caterpillarul tău își face treaba, tu să poți face alte activități.

Conceptul de „Epoca fierului deștept” este puternic promovat de multinaționala americană printr-o serie de videclipuri cu utilajele Caterpillar.

Epoca fierului deștept este implementată în poligonul de încercare și teste de la Tucson, așa cum se vede în materialul video cu inginerul șef Dan Toborowski de la Caterpillar. Poligonul are această denumire doar în mod generic, căci el este localizat cam la 60 de kilometri de Tucson și la 20 de minute de mers până la cea mai apropiată localitate. Apoi, poligonul are pe suprafața sa de 2.400 de hectare o mină activă de cupru ceea ce, se înțelege, oferă nenumărate posibilități de testare pentru utilajele Caterpillar.

După cum reiese din materialul amintit, 200 de oameni lucrează în permanență pentru a testa și introduce echipamentele cele mai „agresive” în sensul de a elimina factorul uman. Altfel spus, se lucrează puternic pentru a face posibilă vânzarea de echipamente Caterpillar la care să nu-ți trebuiască neapărat să angajezi un excavatorist.

Cam asta este lumea mecanică a viitorului. O lume (ar spune unii) mai sigură, în care oamenii ar pilota utilaje de mărimea unui bloc cu telecomenda. Ca la televizor…

www.cere.ro      Director Web SEO Romania   www.cere.ro  Anunturi Gratuite  Catalog gratuit firme si produse Romania