Dacia și Komatsu… în Africa

komatsu piese de schimb

Cine-și închipuie că producția de bunuri de consum, de utilaje și piese de schimb și accesorii se mută în Africa sau China sau Mexic doar așa, ca mișcare de protest, din spirit de frondă împotriva lui Ponta că n-a făcut autostrăzi sau că n-are ce face patronatul se înșală tare de tot! Producția oricărui utilaj din lumea asta este dictată de niște principii clare ale economiei de piață, respectiv cererea și oferta, costurile și profitul. Cam așa este în economia de piață, iar globalizarea este doar o consecință a acestor legi vechi din primii ani ai revoluției industriale.

Trebuia remarcată chestiunea asta, doar pentru înțelegerea informațiilor de mai jos, care vor face totuși câteva câteva bule de aer în mintea românilor patrioți verzi ca bradul și care nu știm dacă au aflat deja că România nu mai produce atât de multe mașini Dacia. Deja mai multe mașini Dacia se produc în Africa, iar acest lucru are consecințe pentru un întreg sector de mici SRL-uri care produc piese de schimb pentru mașina noastră națională asamblată în Africa mai abitir ca la Mioveni!

Dacia de la Tanger

Într-un număr de anul trecut al publicației online „L’Usine Nouvelle” se estima că Renault va produce în 2016 un număr de 348.000 de autoturisme Dacia la cele două uzine din Maroc. Ei bine, nu s-au produs atâtea, a fost atinsă doar cifra de 345.000 de unități, însă mai multe decât s-au produs la Mioveni. Vă reamintim că la sfârșitul lui octombrie 2016, la uzina de autoturisme de lângă Pitești se produseseră 300.000 de unități.

piese de schimbIndustria pieselor de schimb pentru acest sector este una adiacentă, aceasta fiind influențată nu atât de mult în ceea ce privește prețul pieselor și accesoriilor, cât mai ales a repartizării veniturilor de pe urma producției acestora. Așa cum dealtfel estima într-un studiu intern și site-ul francez „24 Pieces auto

Așadar, suntem în primul an de când Dacia, mândria noastră națională a fost fabricată mai mult în străinătate decât în România.

Komatsu ia fața celor de la Caterpillar

Dacă americanii de la Caterpillar au avut furnizat în 2016 două estimări în jos a cifrei lor de afaceri, ultima revizuire dând cifra de 39 miliarde de dolari față de 40 cât aveau în plan raportând piederi datorate regresului pieții, altfel stau lucrurile cu rivalii de la Komatsu care intră pe teritoriul considerat până nu demult un fief al americanilor în ceea ce privește utilajele de construcții. V-am relalat deja într-un articol anterior despre invazia Hyundai de piese de schimb la depozitul din Belgia, cap de pod al utilajelor și accesoriilor aferente într-o investiție realizată într-unul dintre cele mai mari depozite de piese de schimb din Europa..

Spirit practic și metodic în acord cu mentalitatea asiatică, asemenea chinezilor care au invadat lumea cu produse la cele mai mici prețuri (unii ar spune că și de cea mai proastă calitate), japonezii de la Komatsu intră în Africa mai subtil dccât au făcut-o americanii vreodată. Ei încep cu un program de instruire educationala si pregatire a forței de muncă pe care-l demarează la Johannesburg în Africa de Sud. Vor urma fabrici de utilaje e construcții și firme care distribuie piese de schimb, logic…

Pătrunderea asiatică a excavatoarelor și buldozerelor pe continentul negru, urmată de cohorta producătorilor și distribuitorilor de piese de schimb este parte din planul marii globalizări, fenomen care succede comerțului liber, al deplasărilor de capital de pe mapamond, expresie a dezvoltării și diversificării economice. În niciun caz nu este vorba de vreo teorie a conspirației, așa cum sar în sus marii agitatori ai naționalismului românesc.

Să ne amintim, până nu demult era și România o platformă de rulare a micilor și marilor afaceri din confecții, iar mai apoi, pe măsură ce s-a scumpit mâna de lucru, investitorii au plecat în Ucraina apoi în China. La fel ca în industria pieselor de schimb, a produselor originale sau copiate…

www.cere.ro      Director Web SEO Romania   www.cere.ro  Anunturi Gratuite  Catalog gratuit firme si produse Romania