Caterpillar, piesa din Brexitul englezilor?

piese de schimb caterpillar

Greu de spus dacă piesele de schimb și modul de obținere a lor sunt o găselniță a englezilor în a-și atenua efectele „înțelepciunii” de a ieși din UE! Cert este că marele Caterpillar finanțează un program de cercetare în privința recuperării și reintroducerii în producție a tot ce se casează. Un fel de RRR de dinainte de 89 din România…

Trecând la un ton serios, conceptul de „remanufacturare” al celor de la Caterpillar nu este altceva decât un fel de schrotuire, dacă ne este permis să vorbim astfel în legătură cu businessul de producere sau distribuție de piese de schimb. Practic, inginerii și economiștii de la Caterpillar au ajuns la concluzia că o mare parte din piesele și subansamblele utilajelor care se casează (nu neapărat pentru că nu mai sunt bune sau nu mai funcționează agregatul în ansamblul lui) pot fi refolosite, respectiv reintroduse în circuitul de producție.

Conform celor la „Engineer Magazine”, într-un articol cu tematica pieselor de schimb, economia Regatului Unit al Marii Britanii deja are o cifră de afaceri de 2,4 miliarde de lire anual numai din reintroducerea în circuitul productiv a pieselor obținute din dezmembrări. Cifra ar putea crește însă la 5,6 miliarde anual, dacă luăm în considerare studiul celor de la Universitatea din Birmingham și care a studiat introducerea roboticii în dezasamblarea mașinilor scoase din uz.

S-ar putea pune problema: ce importanță are un robot într-un sistem de obținere a pieselor de schimb dintr-o rablă pe care o dai la casat? Problema nu este chiar simplă și are tâlcul ei. Introducerea roboților în procesul de dezasamblare, ceea ce înseamnă de fapt eliminarea factorului uman, are ca efect reducerea costurilor. Cheltuielile din desfacerea mașinilor vechi nu sunt deloc de neglijat, după cum au descoperit (din nou) englezii și așa cum știu vânzătorii de mașini din Mehala Timișoara.

Piesele de schimb se remanufacturează din anii 70

Americanii amintesc pe site-ul oficial Caterpillar că ei sunt preocupați de reintroducerea în circuitul comercial a tot ce poate fi refolosit. Prin remanufacturarea pieselor de schimb se reduc de fapt costurile de producție a unor utilaje noi, iar proprietarii își diminuează semnificativ cheltuielie de operare și întreținere a parcului tehnic.

Cei din Caterpillar consideră că prin studiul despre robotică și remanufacturare se fac de fapt și recrutări de viitori ingineri pentru capacitățile de producție ale acestei multinaționale.

În același timp, cei de la „Engineer Magazine” atrag atenția că Brexitul va băga bețe în roate companiilor englezești, oricâte programe de obținere și reintroducere în circuit a pieselor de schimb se vor face. Astfel, Sir John Vincent Cable, fost membru al Guvernului între 200 și 2015, într-un editorial pentru revista citată atrage atenția că acum, Theresa May în loc să se concentreze pe realale probleme ale societății industriale englezești, va pierde ani buni cu negocierile de ieșire din UE.

Mai mult, subliniază Vince Cable, prin diminuarea fenomenului de emigrație în UK se va reduce de fapt competitivitatea economiei, căci de fapt companiilor englezești le va fi mai greu să-și găsească forța de muncă tehnică și la prețuri mai rezonabile. Da, inclusiv în obținerea și distribuția de piese de schimb, așa cum am arătat mai sus.

www.cere.ro      Director Web SEO Romania   www.cere.ro  Anunturi Gratuite  Catalog gratuit firme si produse Romania